תמ”א 38 ברמת השרון

מעוניינים להתחיל תהליך תמ”א ברמת השרון? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר:

ב2.5.17 נכנסה לתוקף תוכנית מתאר מקומית רש/3838,  תוכנית המתאר כוללת שני מאפיינים מרכזיים: זכויות בניה ברורות ומכסות בניה לכל אזור.

מאפיינים אלו, אמורים לזרז את תהליכי התמ”א ברמת השרון, לשמור על התאמה לתשתיות העיר לרווחת התושבים, ולהעניק שקט ויציבות גם ליזמים.

הגדרת זכויות בנייה ברורות:

אחד הגורמים העיקריים לעיכוב תוכניות תמ”א בעיריות אחרות הינו חוסר בהירות בזכויות הבניה

לכן, התוכנית מכילה בתוכה את הזכויות מכוח תמ”א 38 ומסדירה את זכויות הבניה ברמת השרון. עיריית רמת השרון, הלכה בעקבות עיריית תל אביב והוציאה לפועל תוכנית מתאר מקומית שמפזרת את הערפל סביב הזכויות המותרות מכוח תמ”א 38 מחד ומכוח התב”ע מאידך.

בניגוד לכל שאר העיריות, בהם עדיין יש ערפל לגבי הזכויות המוקנות מכוח תוכניות שונות, ברמת השרון יש בהירות לגבי זכויות הבניה המותרות, דבר שיגרום לקידום העסקאות בעיר מכיוון שלבעלי הנכסים תהיה וודאות לגבי האפשרויות הקיימות בפניהם.

הגדרת מכסות של יחידות דיור לכל אזור:

עיריית רמת השרון הקצתה מכסה של יחידות דיור לכל אזור, מי שיזדרז ירוויח, מי שיתעכב עלול לפספס את ההזדמנות

בנוסף, עיריית רמת השרון חילקה את העיר לאזורים (ראה מפה), כאשר יש מכסת יחידות דיור מותרת לבניה בכל אזור. כך למשל, אם באזור מסוים המכסה עומדת על תוספת של  X יחידות דיור, בעלי הנכסים הראשונים שיקדמו פרויקט אצלם בבניין יזכו, כאשר אלו שיתעכבו, יוכלו לפספס את ההזדמנות.

הגבלת תוספת יחידות הדיור שהציבה עיריית רמת השרון לכל אזור מובילה ל-3 יתרונות מרכזיים שמייחדים אותה ביחס לכל הערים האחרות.

  1. התאמה של התשתיות לכמות יחידות הדיור המתווספות – המכסה נקבעה ע”פ התשתיות הקיימות בעיר והיכולת המוגבלת שלהם לשאת יחידות דיור נוספות, כך, העירייה למעשה הבטיחה שלא יתווספו כמות יחידות דיור שהתשתיות של העיר לא תוכל לשאת.
  2. הגבלת המכסה תזרז את הדיירים לקבל החלטות – המכסה של יחידות הדיור שניתן להוסיף תאיץ את בעלי הנכסים להתחיל בתהליך של תמ”א, זאת מכיוון שבמידה ובעלי נכסים אחרים יקדימו אותם, יכולה להיגמר המכסה, מה שיוביל לרצון להתפשר על סוגיית פחות מהותיות, גורם שתוקע המון עסקאות בתחום.
  3. הגבלת המכסה תשמור על יציבות המחירים ותיתן שקט ויציבות ליזמים – הגבלת כמות היחידות שתתווסף, נותנת ביטחון ושקט ליזמים, שלא יהיו כמות אין סופית של פרויקטים מתחרים, דבר שמגדיל את הסיכויים שהנכסים ימשיכו להשתבח, ושהמרקם באזור ישמר כפי שהוא.

לסיכום, תכנית המתאר שנכנסה לתוקף היא בבחינת בשורה של ממש לתושבי רמת השרון המעוניינים לעבור תהליך של תמ”א בבניין מגוריהם. התכנית מפיגה את הערפל סביב התהליך, יוצרת בהירות בכל מה שקשור לזכויות הבניה ומייצרת כמה וכמה זרזים מהותיים שיאפשרו קידום מהיר יותר של תכניות והסרת חסמים המעכבים את התהליך, למשל כמו בערים אחרות.

יעז היא חברה יזמית וקבלנית משפחתית יציבה מאד עם ניסיון מצטבר של 45 שנה, שצמחה וגדלה עם המדינה וביצעה לא מעט פרויקטים שהם אבני דרך בתולדות ישראל.

החברה גם ממוקמת בין החברות המובילות במשק, לפי מדדים של BDI ו- D&B, כבר חמש שנים ברציפות. החברה מובילה תהליכי תמ”א בעשרות פרויקטים במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב, מחלקם ניתן להתרשם כאן באתר.אם אתם נמצאים בשלבים ראשונים של חשיבה ותכנון תמ”א – היכנסו לקריאת מאמר העוסקבתהליכים ושלבים בתמ”א 38, מקו הזינוק ועד קו הבניין.

&nbsp

צרו עמנו קשר לתיאום פגישה