עדיין אין לכם ממ”ד?

הגיע הזמן להצטרף לתנופת ההתחדשות העירונית וליהנות מביטחון ושקט נפשי

בימים האחרונים והלא שקטים שעברו עלינו, הוכח שוב ושוב עד כמה הממ”ד מציל חיים וחיוני עבור כל תושב במדינה. למרות זאת, לכ-2.5 מיליון איש בגוש דן ובדרום ולכ-800 אלף איש בצפון הארץ אין ממ”ד!

נתון זה ממחיש את הצורך בהאצת פרויקטים של תמ”א 38 ופינוי בינוי, במסגרתם מתבצע חיזוק של מבנים ישנים ותוספת של ממ”דים לכלל הדיירים.

בתים ישנים ללא ממ”ד

הממ”ד – מרחב מוגן דירתי, מגן על דיירי הבית מפני תקיפות טילים, תקיפות אוויריות, מתקפות לא קונבנציונלית ומחזק את המבנה מפני רעידות אדמה.

בעקבות מתקפות הטילים שחווינו במלחמת המפרץ הראשונה, החל מ-1992, כל המבנים החדשים בארץ מחויבים על פי חוק לכלול ממ”ד. ומה קורה עם המבנים הישנים? הנתונים מראים כי בערים רבות מספר הדירות נטולות ממ”ד הוא עצום. כמה דוגמאות: בתל-אביב 73% מהדירות הן ללא ממ”ד, בירוחם מספרן עומד על 70% , בבת-ים יש 89% דירות כאלה וכן הלאה.

מה הם הקריטריונים לממ”ד תקני?

הממ”ד חייב להיות בגודל של 9 מ”ר נטו מינימום. גובה התקרה נע בין 2.5-2.8 מטרים ורוחב הממ”ד חייב להיות לפחות 1.6 מ’. הקירות חייבים להיות עשויים מבטון מזוין בעובי של 25 ס”מ לפחות. דלת הכניסה והחלון חייבים אטומים לחלוטין להדף ולרסס.

לממ”ד חייבים להיות שני פתחי אוורור, כאשר אחד מהם צריך להיות ממוקם בקיר חיצוני, בגובה של 1.5 מ’ מהרצפה. החל משנת 2010, כל ממ”ד חייב להיות מצויד במערכת סינון אוויר, כנגד לוחמה כימית וביולוגית.

יתרונות הוספת ממ”ד במסגרת תמ”א 38 ופינוי בינוי

  • הממ”ד מקנה לדיירים שקט נפשי וביטחון מקסימלי. הדיירים מגיעים למרחב המוגן תוך שניות ספורות מרגע הישמע האזעקה.
  • הדיירים שוהים במרחב בפרטיות, נוחות ובבטחה. המרחב כבר מאורגן, נקי ומסודר בניגוד למקלטים שיש לפנות, לנקות ולסדר במהירות.
  • המרחב המוגן תורם לחיזוק הדירה ומבנה הבית המשותף, הן במקרים של איום בטחוני והן במקרים של רעידות אדמה, המהוות איום מוחשי בשל מיקומנו לאורך השבר הסורי אפריקאי.
  • הממ”ד מהווה תוספת של חדר לדירה, התורמת באופן משמעותי להעלאת שווי הנכס.
  • ניתן להוסיף לדירה ממ”ד גם אם כבר נוצלו בה כול אחוזי הבנייה, משום ששטחו המינימלי של המרחב המוגן, העומד על 9 מ”ר, נחשב כשטח שירות.
  • הממ”ד מתוכנן בהתאם למבנה הדירה וחזותו החיצונית של הבניין.
  • המדינה מעודדת הקמה של מרחבים מוגנים ולכן הם פטורים מהיטל השבחה.
  • במסגרת ההתחדשות העירונית, הממ”ד נבנה על חשבון היזם כך שהדיירים לא צריכים להשקיע מכספם בהקמתו.
  • היזם מעוניין למצות את אחוזי הבנייה המותרים ולבנות ממ”ד בגודל המקסימלי המותר.
  • היזם מתנהל מול הרשויות ופיקוד העורף, בכל הקשור לאישורים וההיתרים הנדרשים. טיפול זה חוסך לדיירים את הצורך להתמודד עם הליכי הרישוי המורכבים והמסורבלים.

בניית ממ”ד במסגרת התחדשות עירונית

יעז יזמות ובנייה היא מחברות ההתחדשות העירונית המובילות בישראל, לפי מדדים של BDI ו- D&B ובעלת סיווג קבלני בלתי מוגבל (ג’5). לחברתנו עשרות שנות ניסיון בייזום וניהול פרויקטים של תמ”א 38 ופינוי בינוי.

מכיוון שאנו חברה יזמית וקבלן מבצע כאחד, אנו מהווים כתובת אחת, איכותית ואמינה, עבור הדיירים, להם אנו מעניקים יחס אישי וליווי צמוד תוך שמירה על האינטרסים שלהם.

חברתנו דואגת לתהליך הלוגיסטי הכרוך בהקמת הממ”דים ולאישורים השונים הנדרשים. אנו בונים את המרחבים המוגנים התקניים בליווי מומחים, כולל יועצי קונסטרוקציה, יועצי מיגון ומהנדסים מומחים, לביטחון מקסימלי עבור הדיירים.

כשמדובר בביטחון שלכם אתם צריכים את המענה האיכותי ביותר!

אל תחכו רגע נוסף, צרו עמנו קשר עוד היום