פינוי בינוי בתל אביב

סיפורה של הצלחה

מצוקת הדיור בארץ עקב הגידול הדמוגרפי המואץ והיקף הקרקעות ההולך ומצטמצם, הובילו לתנופה בתחום ההתחדשות העירונית למגוון פרויקטים של פינוי בינוי ברחבי הארץ.

פרויקטים של פינוי בינוי בתל-אביב, מוסיפים אלפי יחידות דיור לעיר המבוקשת ומאפשרים למקסם את ניצול הקרקע היקרה.

כיצד מתנהל התהליך? מה הם היתרונות שלו ומה הם נתוני ההתחדשות העירונית בתל אביב?

השלבים של תהליך פינוי בינוי

01/

מינוי נציג מטעם הדיירים ועו”ד אשר ייצג את האינטרסים שלהם מול היזם.

02/

בחירת היזם – תהליך פינוי ובינוי הוא מורכב ומאתגר, לכן חשוב לפנות ליזם בעל חוסן כלכלי וניסיון רב בתחום.

03/

חתימה על ההסכם על ידי 80% מהדיירים (רוב מיוחס).

04/

היזם מתחיל בתכנון הפרויקט ומתנהל מול הרשויות עד לקבלת היתר.

05/

הדיירים עוברים למגורים חלופיים, במימון היזם.

06/

היזם מעדכן את הדיירים באופן שוטף לגבי התקדמות הפרויקט.

07/

סיום הבניה ומעבר הדיירים לדירה מרווחת, מפנקת וחדשה.

מה הם היתרונות של פינוי בינוי?

  • שיפור ברמת החיים – הדיירים נפרדים מדירותיהם הישנות והצפופות ועוברים לדירות חדשות ומרווחות, במבנים חדישים ובטיחותיים. כמו כן הדיירים נהנים מתוספות שונות כמו: חניה, ממ”ד, מרפסות, מעליות, תוספת של שטחים ירוקים, מבני ציבור, תשתיות משופרות, מקומות חניה (!) ועוד.
  • קפיצת מדרגה כלכלית – הדיירים זוכים ליהנות מנכס ששוויו גבוה בהרבה מזה של הנכס הישן.
  • לא עוזבים את העיר – הדיירים נשארים בתל-אביב ולא צריכים לצאת ממנה על מנת לשדרג את דירתם.
  • תוספת של אוכלוסייה איכותית – הסביבה הנעימה והמזמינה, מושכת אליה אוכלוסייה משכילה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. המשמעות היא רמת חינוך גבוהה, פיתוח תרבות ופנאי, מודעות לאיכות הסביבה ועוד.
  • פתרון למצוקת הקרקעות הגוברת – המושג באמצעות בנייה לגובה ותכנון חכם לניצול הקרקע.

למה דווקא בתל אביב?

לא מעט משפחות צעירות שוקלות מדי פעם לעזוב את תל אביב. יוקר המחייה, הדירות הישנות הקטנות והצפיפות במרכז העיר. פרויקטים של פינוי בינוי נותנים את המענה המושלם גם במישור הזה – תמורת המעבר הזמני אפשר יהיה להמשיך לגור באותה הדירה, באותו האזור שמכירים ואוהבים אך להתחדש בדירה גדולה ומודרנית יותר, כזאת שסימני השנים הארוכות כבר לא נראים עליה. אם בעבר בניינים שעברו תהליכים של פינוי בינוי היו נראים כנטע זר בלב השכונה והיו שונים באופן מהותי במראה שלהם ביחס לבניינים השכנים, הרי שכיום בזכות ההאצה והביקוש, הביקוש הגובר לשיפוץ וחידוש תוך שימוש בסטנדרטים גבוהים ומודרניים וכמובן העידוד מצד העירייה – השונות הזאת פחות נראית, יותר ויותר בניינים עוברים את התהליך ונראים יפים, מודרניים וחדישים וגם העיר עצמה נראית כמתעוררת לחיים ומשילה את עורה הישן.

הטיפ החשוב ביותר שצריך לקחת כאשר מתגוררים בבניין שמתחיל בתהליך של פינוי בינוי הוא הסבלנות. אין מדובר בפעולות קצרות ומהירות ולמרות עידוד מצד העירייה עדיין מדובר בבירוקרטיה לא פשוטה. באופן כללי וגורף אפשר לומר שתהליכי הפינוי בינוי נמשכים כמה שנים אך בהחלט יש למה לצפות בסיומם. ללא ספק פנייה לחברת יזמות מוכרת ובעלת קבלות וניסיון בשטח – תתרום את תרומתה גם לזירוז התהליכים וגם לשביעות רצון גבוהה מצד הדיירים.

פינו בינוי עם יעז יזמות ובניה

מאחורי חברת יעז-יזמות ובניה ניסיון של עשרות שנים בייזום וניהול פרויקטים בתחום הבנייה,  חברתנו מדורגת בין החברות המובילות במשק, לפי מדדים של BDI ו- D&B ובעלת סיווג קבלני בלתי מוגבל (ג’5).

חברתנו פועלת מול הדיירים בשקיפות מלאה, במקצועיות וביעילות ומלווה אותם בכל שלבי הפרויקט עד לתוצאה המושלמת.

פרויקטי פינוי בינוי של יעז בתל-אביב